Foto
Foto
Foto
Foto
Over Purpose

Met hart en ziel én
harde cijfers

Purpose is een tikkeltje eigenaardige collectie van leuke en gedreven mensen. Je herkent ons aan onze maatschappelijke insteek. Daarbij combineren we feiten met een vleugje idealisme. Waar wij blij van worden is als wij jouw organisatie of afdeling verder kunnen brengen op onderwerpen die er werkelijk toe doen: de meerwaarde die je als organisatie kunt leveren aan de maatschappij en jullie klanten. Daarvoor dagen wij je uit om bekende paden te verlaten en het nieuwe te ontdekken. Om vastgeroeste tradities (‘we doen het al jaren zo’) kritisch te bekijken. En vooral: om te zoeken naar wat jouw organisatie kan bijdragen aan een betere wereld.

 

Voorbeeld: Socialer en Effectiever mensen helpen met hun hypotheekschulden

Sinds 6 jaar voert Purpose de Benchmark Bijzonder Beheer uit. Dit is een vergelijkend onderzoek tussen Bijzonder Beheer afdelingen van banken in Nederland. Dit jaarlijks terugkerend project heeft banken geholpen om mensen met schulden effectiever te helpen, waarbij klanten op een menselijke, sociale manier worden behandeld.

Aandacht voor mensen

Financiële én fysieke
gezondheid van mensen

Dit doen we binnen die aspecten die zo belangrijk zijn binnen een mensenleven. Financiële gezondheid. Want de afwezigheid van financiële zorgen is een randvoorwaarde voor geluk. Fysieke gezondheid. Want een goede gezondheid is cruciaal voor iedereen.

Onze werkwijze

Zo doen we dat: activatie -
preventie - herstel

Purpose werkt op een eigen, eigenwijze en effectieve wijze. Purpose helpt organisaties om hun klanten gezond te maken en te houden. Alle organisaties, bedrijven en instellingen die we adviseren en helpen geven we nieuwe energie met onze Purpose-Power. Een aanpak met uitgaat van drie fases: activatie, preventie en herstel. Hoe eerder in het proces, hoe meer we mensen helpen om problemen te voorkomen en gezond gedrag te ontwikkelen.

 

Voorbeeld: hypotheekklanten activeren om hun hypotheek aan te passen aan omstandigheden

Purpose heeft in de afgelopen jaren voor meerdere klanten gewerkt aan het activeren van gezond financieel klantgedrag. Hiervoor hebben we benchmarks uitgevoerd en innovatieve plannen ontwikkeld om klanten in beweging te krijgen. Hiervoor heeft Purpose een visie ontwikkeld die het denken binnen de hypotheekwereld sterk heeft beïnvloed. 

 

 

Wat is de uitdaging van jouw bedrijf?