Kennisdeling binnen de Bijzonder Beheer community

Van ‘extraatje’ naar zelfstandig evenement

Sinds de oprichting van Purpose in 2011 voeren wij een jaarlijkse benchmark uit onder Bijzonder Beheerafdelingen van hypotheekverstrekkers. In 2017 organiseerden we voor de deelnemers aan de benchmark een aantal bijeenkomsten op locatie, met het karakter van een ‘kijkje in elkaars keuken’. Dit jaar hebben we dat verder uitgebouwd tot een op zichzelf staande serie van vernieuwende en leerzame workshops voor de Bijzonder Beheer community.

 

Innovatie en inspiratie tijdens vier themaworkshops

In 2018 zijn er vier workshops gepland, verdeeld over het jaar. Naast een ‘kijkje in de keuken’ verzorgt Purpose voor elke themaworkshop een interessant inhoudelijk programma. Behalve onze eigen visie en kennis over de thema’s brengen we vernieuwende inzichten, bijvoorbeeld door aanvullend onderzoek, inzichten uit andere sectoren of aanvullende expertise van externe deskundigen. Zo blijven we continu met én van elkaar leren.

De thema’s voor de sessies worden in co-creatie met de deelnemers vastgesteld. In 2018 zijn dit (onder voorbehoud van wijzigingen):

 

  • Customer Journeys - Doelgerichte inzet van klantreizen in Bijzonder Beheer (mei 2018)
  • Instrumenten en klantactivatie – Hoe organiseer je gedragsbeïnvloeding op de meest effectieve manier? (september 2018)
  • Slepers, nazorg en recidivisten -  Hoe zorg je voor écht duurzaam herstel? (november 2018)
  • Artificial Intelligence - Wat betekent AI voor Bijzonder Beheer? (januari 2019)

 

De eerste workshop heeft inmiddels op 31 mei plaatsgevonden.

 

Voor meer informatie of deelname aan de overige themaworkshops: neem contact op met Marian Broere

 


terug naar praktijkcase overzicht | volgende case