12-04-2022 | Meten en monitoren
Projecten
Voorbeelden uit de praktijk
-
-
29-03-2022 | Meten en monitoren
Welke initiatieven helpen bij het bestrijden van geldstress?
Onderzoek naar effectief bestrijden van geldstress laat zien dat versnippering moet worden tegengegaan en kansrijke initiatieven die geld geven, schulden kwijtschelden en helpen sparen versterkt moeten worden. -
16-09-2021 | Strategie en beleidsvorming
bol.com zet stappen in sociale incasso
Samen met bol.com ontwikkelde Purpose een meetlat sociale incasso, toetste daar het incassoproces van bol.com aan en stelde een actieplan op voor de komende jaren. -
01-09-2021 | Meten en monitoren
Nieuwe methode geeft inzicht in opbrengsten van JPF aanpak voor Den Haag en Stichting JPF
Het onderzoek combineert een kwantitatieve data-analyse, een kwalitatief belevingsonderzoek en een Maatschappelijke Kosten Baten Analyse (MKBA). -
08-07-2021 | Strategie en beleidsvorming
‘Krachten bundelen voor hypotheekklanten’
De afgelopen periode heeft Purpose intensief samengewerkt met 20 organisaties uit de hypotheeksector. Dit plan is gestart vanuit de positieve intentie klanten nog beter te helpen. Purpose deed de coördinatie en penvoering, en heeft de scenario-analyse opgesteld.
-
30-06-2021 | Conceptontwikkeling en realisatie
Een toekomstbestendig en klantgedreven incassoproces voor Evides
Evides Waterbedrijf werkt actief aan een meer klantgerichte incassoaanpak. Purpose hielp bij de uitwerking van de nieuwe incassovisie als fundament voor de praktische inrichting van het nieuwe proces. -
08-04-2021 | Strategie en beleidsvorming
Grip op de keten: quickscan schuldhulpverlening in Leeuwarden
In 2021 gaat de gemeente Leeuwarden een nieuwe aanbesteding schrijven voor schuldhulpverlening.
Hoe kunnen inwoners met geldzorgen het best geholpen worden? -
28-03-2021 | Conceptontwikkeling en realisatie
De kracht van verbinding, om hart- en vaatziekten in Nieuwegein te voorkomen
Hart- en vaatziekten lijkt een steeds groter probleem te worden in Nederland. Maar hoe breng je het risico op hart- en vaatziekten nu concreet terug bij inwoners in Nieuwegein? -
24-02-2021 | Conceptontwikkeling en realisatie
Longlab: oplossing voor goede zorg(verleners) dichterbij?
De centrale vraag: hoe kan astma- en COPD-zorg patiëntgerichter, effectiever en efficiënter? -
28-10-2020 | Meten en monitoren
Klantbeleving blijkt essentieel tijdens de 1e fase van schuldhulpverlening
Compassie, medemenselijkheid, begrip voor emoties zijn essentiële factoren tijdens de 1e fase van schuldhulpverlening. Lees hier de publieke inzichten na onderzoek in opdracht van Schouders Eronder